İş Kazası Bildir
27 Temmuz 2019 Cumartesi 13:23 tarihinde yayınlandıİŞ KAZASI TANIMI
İş Kazası,
a) Sigortalının işyerinde bulunduğu sırada,
b) İşveren tarafından yürütülmekte olan iş nedeniyle sigortalı kendi adına ve hesabına bağımsız çalışıyorsa yürütmekte olduğu iş nedeniyle,
c) Bir işverene bağlı olarak çalışan sigortalının, görevli olarak işyeri dışında başka bir yere gönderilmesi nedeniyle asıl işini yapmaksızın geçen zamanlarda,
d) Anne alan sigortalı çalışan kadınların emzirme dönemlerinde süt izni kullandıkları zamanlarda,
e) Sigortalıların, işverence sağlanan bir taşıtla işin yapıldığı yere gidiş gelişi sırasında,
meydana gelen ve sigortalıyı hemen veya sonradan bedenen ya da ruhen engelli hâle getiren olaydır.
İŞ KAZASI BİLDİRİMİ
Biriminizde bir iş kazası meydana gelmesi halinde İSG birim işveren vekili tarafından yapılması gerekenler ilgili kanun ve yönetmelikler çercevesinde aşağıdaki gibidir:
- Öncelikle 112 acil aranmalıdır.
- 112 kazalıya ulaşıncaya dek biriminizde sertifikalı ilk yardım personeli ile iletişim kurunuz.
- Kaza gerçekleştikten sonra
-
http://www.sgk.gov.tr/wps/portal/sgk/tr/calisan/form_ve_dilekceler/formlar
Linkinden Form 32 yi doldurunuz.
- İlgili Form 32 yi doldurduktan sonra biriminizin bağlı bulunduğu SGK il veya ilçe müdürlüğüne işveren vekil veya birim yetkilisinin imzasıyla yazılan üst yazının ekine form 32 yi ekleyerek elden veya posta yoluyla gönderiniz.
- Yukarıda belirtilen hallerde gerçekleşen iş kazalarının 3 iş günü içerisinde SGK ya bildirilmesi gerekmektedir. İlgili yazının 3. iş gününde posta veya kargoya verilmesi yeterlidir. Ancak mümkün mertebe bildirimleri son güne bırakmadan yapılması önem arz etmektedir.
- Ağır yaralanmalı, uzuv kayıplı ve ölümlü kazalarda kolluk görevlilerine polis için 155, jandarma için 156 dan derhal haber verilmelidir.
- SGK ya bildirim süresi, İş kazasının işverenin kontrolü dışındaki yerlerde meydana gelmesi halinde, iş kazasının öğrenildiği tarihten itibaren başlar ve işlemler 3 iş günü içerisinde yapılmalıdır.